El cotxe d'hidrogen no és més que un cotxe elèctric, el qual és impulsat per l'energia procedent de la pila de combustible, que és una unitat electroquímica a l'interior de la qual l'hidrogen prèviament emmagatzemat i l'oxigen reaccionen i produeixen energia elèctrica i aigua. L'electricitat passa a un motor elèctric que és el que mou el vehicle i el vapor d'aigua surt per un tub d'escapament igual al d'un cotxe normal.
Per norma general, aquest motor elèctric té una potència de 82CV, un moment màxim de 215N·M i sol assolir una velocitat de 160km/h. És clar que amb el pas del temps aquestes xifres van quedant obsoletes, ja que les diferents marques no paren d'investigar sobre com treure'n el màxim rendiment possible.
Per norma general, aquest motor elèctric té una potència de 82CV, un moment màxim de 215N·M i sol assolir una velocitat de 160km/h. És clar que amb el pas del temps aquestes xifres van quedant obsoletes, ja que les diferents marques no paren d'investigar sobre com treure'n el màxim rendiment possible.
Aquesta foto és un esquema simplificat de les principals parts d'un cotxe d'hidrogen i el seu funcionament bàsic. Podem obsevar com l'hidrogen contingut al tanc és desplaçat cap a la pila de combustible, on juntament amb l'oxigen, tindrà lloc el procés invers a l'eletròlisi de l'aigua, és a dir, es combina H2 i O2 per produir electricitat, i l'únic residu és vapor d'aigua. L'electricitat obtinguda en aquest procés és la que proporcionarà la potència al motor que mourà el cotxe.
Quan en veurem?
Els rectors de General Motors afirmen que pel 2010 es podran començar a vendre cotxes de producció de pila de combustible. Tot i que inclús podrien fer-ho abans si no es veiessin frenats per un dels principals problemes d'aquesta nova energia: la seva distribució en les estacions de servei.
Per això, la Unió Europea, els governs, els polítics, el món en general s'ha de conscienciar i assumir certes inversions en els començaments de l'explotació d'aquest nou i net combustible ¿ no val la pena fer un esforç?.
Els rectors de General Motors afirmen que pel 2010 es podran començar a vendre cotxes de producció de pila de combustible. Tot i que inclús podrien fer-ho abans si no es veiessin frenats per un dels principals problemes d'aquesta nova energia: la seva distribució en les estacions de servei.
Per això, la Unió Europea, els governs, els polítics, el món en general s'ha de conscienciar i assumir certes inversions en els començaments de l'explotació d'aquest nou i net combustible ¿ no val la pena fer un esforç?.
Aquestes son alguna de les propostes de cotxes d'hidrogen, d' Honda i BMW:
Bmw Hidrogen 7
Honda FC
No hay comentarios:
Publicar un comentario